تایلند

معرفی تایلند و اطلاعات مفید در مورد آن

 اطلاعات مفید در مورد مقصد گردشگری ،تایلند :

بانکوک پایتخت تایلند و همچنین پرجمعیت‌ترین شهر آن است.مساحت کشور تایلند ۵۱۴۰۰۰ کیلومتر مربع می‌باشد که ۴٪ آن را آب تشکیل داده‌است.
نام رسمی این کشور تا سال ۱۹۳۹«سیام» بود . از ۱۹۴۵ تا ۱۹۴۹ نیز سیام خوانده می‌شد تا آن‌که با اعلام رسمی دولت نام آن به تایلند تغییر یافت. واژه «تای» در زبان تایلندی علاوه بر نام قوم تای، که اکثریت مردم کشور را تشکیل می‌دهند، به معنی «آزادی» نیز هست.پرچم کشور تایلند از سه رنگ سفید و قرمز و آبی تشکیل شده که رنگ قرمز نماد ملت ، رنگ سفید نشان مذهب و رنگ آبی نماد حکومت سلطنتی است.

تایلند یک پادشاهی شگرف است و شامل معابد بودایی, حیات وحش عجیب و غریب, جزایر دیدنی و تاریخ شگفت انگیز و منحصر به فرد می شود. تایلند ملقب به سرزمین لبخندهاست.  تایلند دارای بیش از 1430 جزیره است. نماد ملی کشور تایلند فیل است. در حدود 1 قرن پیش بیش از 100000 فیل در تایلند وجود داشت که در حال حاضر فقط 200 تای آنها در طبیعت باقی مانده اند.

اطلاعات مفید در مورد مقصد گردشگری،تایلند

اطلاعات مفید در مورد مقصد گردشگری،تایلند

اطلاعات مفید در مورد مقصد گردشگری،تایلند

موقعیت جغرافیای تایلند:

این کشور در جنوب شرق آسیا قرار دارد .مساحت: ۵۱۳٫۱۱۵ کیلومتر مربع طول سواحل آن ۳۲۱۹ کیلومتر است. این کشور ۷۶ ایالت دارد.
همسایگان تایلند کشورهای میانمار در غرب و شمال- لائوس در شمال و شمال شرق- کامبوج در جنوب شرق و مالزی در جنوب هستند.شمال کشور تایلند کوهستانی با جنگل های سبز و زمستان های کمی سرد و دارای بلندترین قله این کشور به نام دوی اینتانون است. مرکز آن دره هموار رودخانه چائوپرایا است که به خلیج تایلند منتهی می شود و یکی از حاصلخیز ترین مناطق رشد میوه و برنج در جهان است.

جنوب آن نیز منطقه ای کم عرض است که به شبه جزیره مالزی می رسد و سواحل زیبای جزایر آن محل مناسبی برای استراحتگاه های تابستانی هستند. مهم ترین بنادر ماهیگیری نیز در این منطقه قرار دارند.

Thee Lor Sue با ارتفاع 250 متر بلندترین آبشار تایلند است.

Doi Inthanon نیز بلندترین قله در تایلند میباشد که به عنوان سقف تایلند شناخته می شود و ارتفاع آن 2565 متر میباشد. کوچکترین پستاندار جهان در تایلند پیدا شده است. تایلند خانه ی بزرگترین ماهی جهان به طول 12 متر میباشد. تایلند دارای حیات وحش متنوع و فراوان میباشد. لوتوس , گل مورد علاقه ی کشور تایلند است.

موقعیت جغرافیای تایلند

آبشار تایلند

زبان مردم تایلند:

تایی یا همان زبان تایلندی یکی از قدیمی ترین زبان ها در شرق است و بیشتر مردم تایلند به این زبان صحبت می کنند هرچند گویش های قومی و منطقه ای بسیاری نیز در نقاط مختلف این کشور وجود دارند.

تایلندی زبان رسمی این کشور است و الفبای مخصوص خود را دارد. زبان گفتاری و نوشتاری این کشور کاملا برای کسانی که به این کشور سفر می کنند، غیر قابل فهم است. این زبان، تک سیلابی و با پنج لحن ( آهنگ ) مختلف است که هر لحنی، معنای یک سیلاب واحد را تغییر می دهد. ترکیب این لحن ها و سیستم نوشتاری پیچیده و نیز تلفظ های دشوار این زبان سبب شده که یادگیری این زبان برای خارجی ها سخت شود.

ترتیب جملات در این زبان به صورت فاعل، فعل، مفعول است که فاعل معمولا در جمله حذف می شود. ضمایر نیز بنابر جنسیت افراد تغییر می کند.هم چنین افعال در زبان تایلندی صرف نمی شوند و هیچ شناسه ای ندارند.با اینکه زبان انگلیسی در مدارس تایلند آموزش داده می شود، اما میزان تسلط به آن میان مردم این کشور چندان زیاد نیست. با این وجود در بیشتر هتل ها، رستوران ها و فروشگاه های این کشور، انگلیسی و برخی از زبان های اروپایی استفاده می شود و اسامی خیابان ها نیز به هر دو زبان انگلیسی و تایلندی هستند.

هر چند یادگیری این زبان ساده نیست اما کسانی که به این کشور سفر می کنند، با یادگیری واژگان اندک می توانند تجربه دلپذیرتری داشته باشند به ویژه اینکه مردم این کشور انتظار ندارند خارجیان زبان آنها را بدانند و از این رو بسیار شگفت زده شده و به آنها می گویند که بسیار خوب صحبت می کنند. برای تبدیل نوشتاری زبان تایلندی به لاتین، هیچ روش استانداردی وجود ندارد و بنابراین ممکن است یک کلمه واحد تایلندی به چندین شکل لاتین نوشته شود به همین دلیل هم در کتاب های راهنما، واژه نامه ها و سایر متون، از روش های مختلفی استفاده می شود. استانداردترین روش موجود ” سیستم نوشتاری پادشاهی تایلند ” است که استفاده از آن رو به افزایش است و برای اسامی خیابان ها نیز همین شیوه به کار برده می شود.

زبان مردم تایلند

مذهب مردم تایلند:

۹۵٪ مردم تایلند بودایی هستند. مسلمانان، با حدود ۴٪ جمعیت، بعد از بوداییان بزرگ‌ترین گروه مذهبی این کشور هستند.یک درصد باقیمانده سایر ادیان و مذاهب هستند.مسیحیان تایلند که اغلب کاتولیک هستند، کمتر از یک درصد جمعیت تایلند را تشکیل می دهند و در کنار آنها پیروان آیین سیک و هندو زندگی می کنند.معبد Wat قلب زندگی اجتماعی و مذهبی تایلند است. بازدیدکنندگان می توانند اصول عمل به دین بودیسم را در چندید مرکز در بانکوک و شهرهای دیگر تایلند یاد بگیرند.

مذهب مردم تایلند:

جمعیت تایلند:

جمعیت تایلند حدود ۶۵.۴۹۳.۲۹۸ نفر است که ملیت و زبان آنها تایلندی تایی است. از این تعداد، بیش از ۱۰ میلیون نفر در بانکوک زندگی می کنند.مردم تایلند، علاوه بر تایلندی های بومی این کشور، از نژادهای مختلفی هستند از جمله چینی، لائوسی، مالزیایی، پارسی و هندی. حدود ۷۵ درصد از جمعیت این کشور تایلندی، ۱۴ درصد چینی و ۱۱ درصد از باقی قومیت ها هستند از جمله مالزیایی، هندی و برمه ای.بزرگترین گروه غیر تایلندی ها را چینی ها تشکیل می دهند که نقش قابل توجهی در تاریخ این کشور داشته اند. اکنون بسیاری از آنها کاملا وارد جامعه تایلندی شده و حتی در محله چینی های بانکوک نیز زندگی نمی کنند.

جمعیت تایلند:

وضعیت اقتصاد تایلند:

اقتصاد تایلند بطور کلی بر دو پایه صادرات محصولات و کالاهای تولیدی (عمدتا کشاورزی) و نیز جذب درآمدهای حاصله از صنعت گردشگری بنا نهاده شده است. در بخش کشاورزی ، تایلند در سال 2007 رتبه بزرگترین صادرکننده محصول برنج را از آن خود کرد. روزنامه بانکوک پست در تاریخ 4/11/87 با درج این خبر تصریح داشت ، بنابر اعلام سازمان کشاورزی و خواروبار سازمان ملل متحد ، کشور تایلند با صادرات بیش از 8 میلیون تن برنج در سال 2007 و به دست آوردن سهم جهانی 27 درصد ، بعنوان اولین صادرکننده برنج در جهان شناخته شد. بر این اساس نام تایلند در کتاب رکوردهای جهانی Guinness به عنوان بزرگترین صادرکننده برنج در سال 2007 با صادرات 8094000 تن به ثبت رسید و گواهی ثبت رکورد دریافت کرد.

واحد پول تایلند:

بات از اواخر قرن ۱۹ تاکنون واحد پول تایلند بوده است و هر بات به صد ستنگ تقسیم می شود. اسکناس های رایج در تایلند از بیست تا هزار بات متغیر است و بر روی تمامی آنها تصویری از پادشاه کنونی تایلند به همراه نمادهای دیگری همچون مهر سلطنتی وجود دارد.اسکناس های رایج در این کشور شامل ۱۰۰۰ بات (خاکستری)، ۵۰۰ بات (بنفش)، ۱۰۰ بات (قرمز)، ۵۰ بات (آبی) و ۲۰ بات (سبز) می شوند و اسکناس ۱۰ بات (قهوه ای) نیز ممکن است گاهی به چشم بخورد ولی این اسکناس پس از دوران بحران اقتصادی آسیا از رده خارج شده است. سکه های مضروب در این کشور نیز شامل ۲۵ و ۵۰ ستنگ (به ندرت دیده می شود)، یک ، پنج و ده باتی می شوند.
کد اختصاری بات تایلند THB و نشانه نوشتاری آن Bht، ฿ یا β است.

وضعیت اقتصاد تایلند

اختلاف ساعت تهران و بانکوک:

ساعت در بانکوک ۳.۵ ساعت از تهران جلوتر است مثلا اگر ساعت در تهران ۱بعد ازظهر است وقت محلی در بانکوک ۴.۵ بعدظهراست.

time-difference

فاصله هوایی تهران تا بانکوک:

فاصله هوایی تهران تا بانکوک مستقیم ۷ ساعت است و با توجه به ۳.۵ ساعت اختلاف ساعت ٬ اگر از فرودگاه امام تهران ساعت ۸ صبح پرواز داشته باشیم ساعت ۶.۵ عصر همانروز در فرودگاه جدید بانکوک فرود خواهیم آمد. و تا خروج از فرودگاه و تحویل اتاق هتل در بانکوک ساعت ۸ شب خواهد شد. پس در برنامه ریزی روز اول سفر تایلندتان این نکته را در نظر داشته باشید.

%d9%81%d8%a7%d8%b5%d9%84%d9%87-%d9%87%d9%88%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%aa%d9%87%d8%b1%d8%a7%d9%86-%d8%aa%d8%a7-%d8%a8%d8%a7%d9%86%da%a9%d9%88%da%a9

غذای تایلند  :

طعم غذاهای تایلندی اغلب شور و تند است و نوع پخت مواد غذایی در نواحی مختلف تایلند متفاوت میباشد. تایلندی ها در برخی از غذاهای خود حشرات را هم به کار می برند پس مراقب باشید ! از غذاهای تایلند  میتوان به :

تام یام گونگ ( حاوی گیاهان عطردار, میگو, قارچ, سس ماهی, فلفل چیلی ) , پد تایلندی ( متشکل از سس ماهی, فلفل, ادویه, رشته فرنگی, جوانه لوبیا, میگو و مرغ) , سوپ رشته ( حاوی رشته فرنگی, گوشت گاو یا مرغ یا اردک و سزیجات ) , سوم تام ( حاوی میوه پاپایا , گوجه فرنگی, برنج , ادویه و مرغ ) , برنج سرخ شده ( متشکل از برنج, تخم مرغ, پیاز, گوجه فرنگی, ادویه جات, مرغ و میگو یا گوشت ) , ماسامان کاری ( ترکیبی از بادام زمینی, شیره نارگیل, شکر , دارچین, مرغ یا گوشت به همراه برنج ) اشاره کرد.

غذای تایلند

غذای تایلند

غذای تایلند

شهر ها و محلهای تفریحی و دیدنی تایلند:

بانکوک:

بانکوک پایتخت و بزرگترین شهر تایلند است. در بانکوک محلهای زیادی وجود دارد که روزانه تعداد بسیار زیادی از مسافران خارجی از این محلها بازدید میکنند. و به ۲ دسته قسیم میشوند.

۱- محلهای مناسب برای شب

۲- محلهایی که فقط در طی روز میتوان از آنها بازدید کرد٬ ۱- رویال کانال ۲- گرند پلاس یا معبد بزرگ بودا ۳- بازار جواهرات ۴- موزه ملی ۵- گالری ملی ۶- پارک تفریحی دریم وورد یا دنیای رویا ۷-گرند زوو یا باغ وحش بزرگ و ….

محلهائی که ۲۴ ساعت شبانه روز باز است:

۱- کَوسن رود یا خیابان کَوسن

۲- سیلوم رود یا خیابان سیلوم

۳ـ سُخومویت رود یا خیابان سُخومویت.

در بانکوک مجتمع های تجاری بسیاری وجود دارد که مناسب برای خرید و گردش است. تمام مجتمعهای تجاری در بانکوک دارای سیستم خنک کننده مرکزی است و می شود ساعت ها در آنجا به خرید و گردش و یا صرف غدا مشغول شد.

در مجتمع های تجاری بانکوک میتوان هر نوع کالائی را یافت. ازلوازم برقی و الکترونیکی تا پوشاک و مواد غدائی. اما بازار ها و مراکز تجاری نیز وجود دارند که فقط نوعی از کالا را عرضه می کنند. اسامی مهمترین مراکز تجاری در بانکوک به این شرح است:

۱- بازار پوشاک و البسه: پتونام که شامل ۲ قسمت است ۱ بازار قدیم که بازاری است به سبک بازار تهران و در نزدیکی همین محل یک مجتمع بسیار بزرک جدید ساخته شده است . خرید از این بازار ارزانتر از محل قدیم است و این محل دارای سیستم خنک کننده مرکزی برای کل مجتمع است که شما میتوانید به راحتی همه بازار را بگردید و خرید کنید.

۲-بازار کامپیوتر و لوازم الکترونیک: نام این بازار پنتیپ پلازا است در در نزدیکی بازار پوشاک پتونام واقع شده است. در این بازار جدیدترین محصولات از کامپیوتر٬ قطعات الکترونیک. دوربینهای عکاسی و فیلبرداری٬ سیستمهای صوتی و تصویری و انواع محصولات الکترونیکی عرضه میشود.

۳- بازار موبایل و تلفنهای همراه: نام اختصاری بازار: ام بی ک است که این نام برای همه آشنا است برای رفتن به این بازار کافی است تا به راننده تاکسی نام ام بی ک را بگوئید. فاصله آن از بازار پتو نام زیاد نیست حدود ۱۰ دقیقه با تاکسی. تقریبا در تمام محله های بانکوک فروشکاهای زنجیره ای بزرکی وجود دارد که نام آنها به این شرح است: دِ مال. کِر فور . رابین سون . لوتوس . بیگ سی و…

بانکوک تایلند

 شهر ایوتایا:

در ۸۶ کیلومتری شمال بانکوک واقع شده و پایتخت قدیمی تایلند است٬ شهر ایوتایا یکی از دیدنی ترین شهرهای توریستی تایلند است٬ که دارای تعداد زیادی از معابد و ساختمانهای قدیمی و تاریخی است. ایوتایا واقعا دیدنی است.

آیوتایا تایلند

شهر چیانگ مای:

در شمال تایلند قرار٬ چیانگ مای شهری تفریحی توریستی است که دارای آب و هوای مطبوع و متفاوت با بانکوک است.

چیانگ مای تایلند

 جزیره بسیار زیبا و دیدنی کاسَموئی( جزیره نارگیلها).

تایلند

 شهر توریستی نَخوم پاتوم در ۶۰ کیلومتری غرب بانکوک. شهری بسیار زیبا و دیدنی.

 جزیره پوکت ( جزیره عجایب):

در جنوب تایلندقرار دارد٬ اگر قرار باشد که در باره زیبائیهای پوکت گفته شود باید صد ها کتاب در این باره نوشته شود. پس بهتر است فقط بگویم که دست کمی از بهشت ندارد. از مناظر طبیعی زیبای آن تا عجایب زیر دریا مرجانهای رنگارنگ و همچنین ماهیان رنگارنگ و زیبای زیر دریا پوکت دارای بزرکترین مدرسه غواصی در آسیا است. غواصی حرفه ای و غواصی تفریحی برای توریستها و مسافران٬

پوکت تایلند

 شهر پاتایا:

شهر کاملا توریستی است. شهرها و محلهای دیدنی تایلند بسیار زیاد و گسترده است و شهر های ذکر شده در این وبلاگ تنها تعدادی از آنها هستند. اما چون دیدن تمام محلهای توریستی نیاز به وقت زیادی دارد که و در یک سفر ۲ ماهه نمی شود همه محلهای توریستی را دید لذا از ذکر نام همه آنها صرف نظر شده است. و سعی شده است تا بهترین و دیدنی ترین محلها را که در بالا نام آنها ذکر شده است برای شما معرفی کنم.

شهر ها و محلهای تفریحی و دیدنی تایلند

شهر ها و محلهای تفریحی و دیدنی تایلند

شهر ها و محلهای تفریحی و دیدنی تایلند

معرفی مکانهای گردشگری تایلند

برخی از شهرهای تایلند :

از مهمترین شهرهای تایلند می توان به پاتایا – پوکت – بانکوک – کرابی – ساموئی – چیانگ مای – ساموت پراکان – سارابوری – فیچیت و ترانگ اشاره کرد..

بانکوک :

بانکوک پایتخت و بزرگترین شهر تایلند میباشد. بانکوک مرکز فرهگی, آموزشی, سیاسی و اقتصادی تایلند است.

نام محلی بانکوک, کرونگ تیپ به معنای شهر فرشتگان میباشد. جمعیت بانکوک حدود 9 میلیون نفر میباشد. بانکوک شهری شلوغ میباشد که با مشکل آلودگی, ترافیک و کمبود مسکن رو به روست. آب و هوا در بانکوک در طول سال گرم و مرطوب با درجه حرارت 26 تا 31 درجه سانتی گراد میباشد. بیشتر ساکنان بانکوک بومی هستند اما این شهر با هجوم مهاجران چینی, مالزیایی, عرب و اروپایی نیز رو به روست. بانکوک از شهرهای پر بازدید جنوب شرقی آسیاست.

از شلوغ ترین فرودگاه های جنوب شرق آسیا نیز در بانکوک واقع شده است. بانکوک مرکز حمل و نقل با جاده های اصلی و خطوط راه آهن به بخش های مختلف تایلند است.

معابد بانکوک شامل معماری سنتی تایلندی میباشند. نام بانکوک توسط پادشاه بودا , یدفا چولاکوکه , انتخاب شده است. از جاذبه های دیدنی بانکوک می توان به معابد بانکوک, مجموعه کاخ پادشاهی, مجسمه بودای زمردین, مجسمه بودای خوابیده, بازار شناور روی آب, باغ رز, مزرعه تمساح ها, رودخانه ی چائو پرایا, باغ وحش دوزیت, معبد Wat , مزرعه مارها, باغ وحش سافاری ورلد اشاره کرد. از مراکز خرید بانکوک نیز میتوان پنین سیلا پلازا, اسپلند, بازار پرتونم, سوخوم ویت, آل سیزن پلیس و سنترال ورلد پلازا را نام برد.

بانکوک

برخی از جاذبه های گردشگری تایلند :

آلکازارشو – مینی سیام – باغ استوایی نانگ نوچ – دنیای زیرآب – معبد مدرن وانسانگ وارارام – جزیره مرجانی – دریم ورلد – شهر سوخته آیوتایا – جزیره فی فی – رودخانه کوای – خانه مقدس حقیقت – دهکده فیل ها و صدها جاذبه ی دیگر.

معبد بودای خوابیده در تایلند :

از جالب ترین و کهن ترین معابد تایلند میباشد که برای آموزش انواع ماساژ نیز به کار برده می شود. بیش از 800 مجسمه در این معبد قرار گرفته اند که مشهورترین آنها بودای خوابیده به طول 45 متر میباشد.

معبد بودای خوابیده تایلند

مجموعه کاخ پادشاهی بانکوک در تایلند :

پس از تخریب آیوتایا پایتخت سیام در امتداد رودخانه چائوپرایا در بانکوک تاسیس شد. این مجموعه کاخ بزرگ برای پایتخت جدید ساخته شد و شامل اقامتگاه شاهی, سالن های تاج و تخت, ادارات دولتی, معابد بودایی و آثار گران بهای هنر میشود. این مجموعه کاخ شامل مجسمه های حاکمان گذشته از سلسله چاکری نیز می شود.

تایلند

دهکده فیل ها در تایلند :

این دهکده در سال 1973 تاسیس گردیده و در آن از فیل هایی که دیگر توانایی ندارند مراقبت می شود. در این مکان میتوانید فوتبال فیل هارا ببینید و یا از فیل سواری لذت ببرید.

دهکده فیل ها در تایلند

maxresdefault

معبد وانسانگ وارارام در تایلند :

اصلی ترین معبد شهر پاتایا میباشد که به سبک مدرن ساخته شده و ترکیبی از معماری چین, هند, ژاپن و … است. این معبد در نزدیکی کوه بودا واقع شده است.

معبد وانسانگ وارارام در تایلند

خانه مقدس حقیقت در تایلند :

بنای عظیم الجثه ای در شهر پاتایا در جوار دریا و از جنس چوب میباشد. این بنا در مقابل حوادث طبیعی نظیر باد و طوفان محفوظ است. این بنا با استفاده از مجسمه های چوبی آزین شده و نشان دهنده ی حکمت شرقی میباشد.

خانه مقدس حقیقت در تایلند

خانه مقدس حقیقت در تایلند

مزرعه تمساح ها در تایلند :

بزرگترین مرکز نگهداری تمساح در جهان است که شامل بیش از 25000 تمساح می شود. نمایش های مختلف از تمساح ها هرروز در این مرکز انجام میگیرد.

مزرعه تمساح ها در تایلند

خلیج مایا در تایلند :

خلیج مایا که معروف به چزیره رویایی می باشد, در جزیره کوه فی فی له قرار گرفته است. این منطقه محلی بکر و دست نخورده است. در آب های شفاف آن می توانید مرجان ها و ماهی های متنوعی را ببینید. در این خلیج از غواصی و زیرآبی لذت کامل را ببرید.

خلیج مایا در تایلند

آب و هوا در تایلند :

تایلند کشوری گرمسیری همراه با آب و هوای موسمی است. رطوبت کشور تایلند بین 70 تا 80 درصد است. تایلند شامل 3 فصل است : ماه گرم از مارس تا مه , فصل سرد از نوامبر تا فوریه و فصل بارانی از ژوئن تا اکتبر میباشد. گرم ترین ماه تایلند ماه آوریل میباشد که در این ماه گرم فستیوال آب را برگزار می کنند.

آب و هوا در تایلند

برای آشنایی با شهرهای تایلند با ما همراه باشید.

در زمینه گردشگری و اخبار مسافرت با دنیای مسافرت همراه باشید.

 

دنیای مسافرت | Website | + posts

رضا فاضل هستم علاقه مند به سئو و هوش مصنوعی مدیر سئو سایت دنیای مسافرت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا