گوناگون و اخبار مسافرت و گردشگری

مخالفت برخی مهمانداران ایرفرانس با داشتن حجاب در تهران

ایرفرانس

ایر فرانس

جمعی از مهمانداران هواپیمایی “ایرفرانس” با داشتن حجاب در تهران مخالفت کردند.

به گزارش دنیای مسافرت و گردشگری وبه نقل از دیلی تلگراف، مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس مخالفت خود را با داشتن حجاب در تهران اعلام کردند.

این موضوع با نزدیک شدن از سرگیری پروازهای ایر فرانس از پاریس به تهران اعلام شده.

قرار است پروازهای ایرفرانس که در پی اعمال تحریمهای بین المللی بر ضد ایران، پروازهای خود را در سال 2008 به حال تعلیق درآورده بود روز 17 آوریل (29 فروردین) به تهران ازسرگرفته شود .

مهمانداران شرکت هواپیمایی ایرفرانس درخواست کرده اند حق داشته باشند در پروازهای این شرکت به سمت تهران حضور نداشته باشند چرا که مجبور هستند در ایران حجاب داشته باشند.

با وجود مخالفت برخی مهمانداران ایرفرانس با داشتن حجاب در تهران در مقابل، مدیران شرکت ایرفرانس اعلام کرده اند که مهمانداران شرکت باید با این موضوع کنار بیایند .

مدیریت ایرفرانس در پاسخ به سوال فرانس پرس گفت : کارکنان این شرکت مانند همه خارجیها باید به قوانین کشوری که به آن
می روند احترام بگذارند.

این مسئول ایرفرانس افزود : قانون ایران استفاده از پوششی که موها را در اماکن عمومی بپوشاند برای همه زنان در خاک این کشور اجباری کرده است. این قانون بر مهمانداران زن در سفرشان در آسمان اعمال نمی شود و همه شرکتهای هواپیمایی بین المللی که به تهران پرواز دارند آن را اجرا می کنند.

وی همچنین افزود پوشش حجاب در برخی مقصدهای خاص تازه نیست و در پروازها به عربستان سعودی نیز اجرا می شود.

منتقدان نیز خطاب به مهمانداران گفته اند که آنها تنها به هنگام خروج از هواپیما در تهران ملزم به داشتن حجاب هستند و تا زمان باقی ماندن در هواپیما، نیازی به داشتن حجاب ندارند.

براساس قوانین داخلی ایرفرانس، مهمانداران می توانند بین پوشیدن شلوار یا دامن کوتاه، انتخاب کنند اما بخشنامه داخلی در شرکت تاکید می کند آنها در صورت ترک هواپیما در تهران، باید شلوار و کت بلند بپوشند و سر خود را بپوشانند.

دنیای مسافرت | Website | + posts

رضا فاضل هستم علاقه مند به سئو و هوش مصنوعی مدیر سئو سایت دنیای مسافرت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا