گوناگون و اخبار مسافرت و گردشگری

ساخت قطار نامرئی در ژاپن

قطار نامرئی

قطار نامرئی

یکی از برترین معماران ژاپنی قطاری را طراحی کرده که به صورت مجازی برای ناظران نامرئی است. این قطار قرار است سال 2018 در ژاپن شروع به کار کند.

به گزارش دنیای مسافرت، کازویو سجیما با استفاده از مواد بازتاب‌کننده قطاری با قابلیت تغییر رنگ در محیط‌های شهری و روستایی را طراحی کرده است.

طراح این قطارخانم سجیما، یکی از معمارهای شناخته‌ی شده‌ی ژاپن است که ازقضا تا کنون در ساخت هیچ قطاری نقش نداشته است.

او رویاهای زیادی برای این قطار در سر دارد و با اطمینان می‌گوید هر کس با قطار ساخته او سفر کند، در طول سفر از نشیمن خانه‌اش راحت‌تر به او خواهد گذشت و بعد از پایان سفر، مسافران دوست داشته باشند دوباره سوار این قطار شوند.
سجیما قرار است تا قطارهایی را به عنوان بخشی از برنامه صدمین سالگرد شرکت سیبو طراحی کند. شیوه طراحی منحصر به‌فرد این معمار زن برنده جایزه معتبر پریتزکر، در گذشته روی ساختمان‌هایی نظیر موزه لور فرانسه مشاهده شده است.
سطح خارجی این قطار مشابه آینه خواهد بود و وقتی این سطح با سرعت بسیار بالای آن ترکیب شود، حالتی ایجاد می‌شود که این قطار به‌صورت نامرئی به نظر می‌رسد؛ اولین چالش مهم طراحان این خواهد بود که میزان انعکاس بدنه‌ی این قطار را طوری تعیین کنند که انعکاس نور شدید از آن باعث آسیب زدن به اجسام و افراد کنار آن نشود.

قطار سیبو نخستین وسیله حمل‌ونقل شگفت انگیز نیست که تولید شده باشد. قبل از این ترن، وسیله حمل‌ونقل بونت از شرکت لندروور ایجاد شده که به رانندگان اجازه می‌داد تا زیر پای خود را مشاهده کنند یا « کامیون‌های امن» شفاف طراحی شده توسط سامسونگ که به کاربران اجازه می‌داد تا آن سوی وسایل نقلیه بزرگ را مشاهده کنند.

 

دنیای مسافرت | Website | + posts

رضا فاضل هستم علاقه مند به سئو و هوش مصنوعی مدیر سئو سایت دنیای مسافرت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا