بهبهان

خانه محسنی بهبهان اقامتگاه بوم گردی مناسب برای گردشگران

 

از مکانهای تاریخی و جاذبه های گردشگری-توریستی بهبهان می توان،به خانه محسنی بهبهان که اقامتگاه بوم گردی و پذیرایی از گردشگران است اشاره کرد.

یکی از خانه‌های تاریخی در بافت تاریخی بهبهان خانه قاجاری- پهلوی محسنی است که در محله محسنی‌ها واقع شده است. این خانه تاریخی در گذشته به خانه چهل دری معروف بوده که گمان می‌رود نام آن برگرفته از تعدد درب‌های آن است. خانه محسنی دارای یک زیرزمین می‌باشد. فضای ورودی آن با تزئینات آجری مزین گشته و دور تا دور حیاط را نیز اتاق‌های بسیار زیبا احاطه کرده است، که سقف آنها به صورت تیرپوش چوبی است. عمده مصالح بکار رفته در این بنای تاریخی آجر، چوب و گچ است.

به گزارش دنیای مسافرت ، خانه تاریخی محسنی بهبهان که با گذشت زمان دستخوش تغییرات شده و در یک کوچه با تلفیقی از بافت سنتی _مدرن قرار دارد ،که به زمان پهلوی اول (رضا شاه پهلوی ) برمی گردد، در دوره پهلوی ازاین قبیل منازل باب بوده و معروف به خانه های شاه نشین هستند.

این خانه در اختیار افراد صاحب قدرت و نفوذ آن زمان بوده است.

سرمایه گذار عمارت تاریخی محسنی تصمیم به ایجاد رستوران سنتی  در کنار حفظ بافت سنتی  آن دارد.خانه محسنی علاوه بر ارائه خدمات اقامتی-پذیرایی ،در زمینه فرهنگی نیز معرف آداب وسنن ایرانی به گردشگران و توریست های علاقه مند به بوم گردی می باشد.

البته قابل ذکر است بنا در اولوبت مرمت قرار دارد و به یاری خدا و همفکری گردشگران اصالت ، فرهنگ و تمدن کهن بهبهان را معرفی خواهد کرد.اکنون اقامتگاه بوم گردی محسنی که ثبت ملی نیز هست در حوزه اقامت و پذیرایی در خدمت دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری  می باشد.

اقامتگاههای بوم گردی به خودی خود جاذبه گردشگری داخلی و خارجی هستند و اقامت در آنها می تواند بسیار دلچسب باشد، زیرا گردشگر با یک تیر دو نشان میزند هم از دیدن این اثر تاریخی لذت می برد، هم از خدمات اقامتی و پذیرائی آن بهره می برد.

با سفری که ما به خانه محسنی داشته ایم به جرات می توانیم بگويیم فضای خاطره انگیزی را در ذهن ما به جا گذاشته‌ است که به  علاقه مندان توصیه می کنیم حتما در برنامه های گردشگری خود این مکان را هم در نظر بگیرند.

تصاویری از اقامتگاه بوم گردی خانه محسنی :

خانه محسنی بهبهان

خانه محسنی بهبهان

خانه محسنی

بهبهان

خانه محسنی بهبهان

خانه محسنی بهبهان

بوم گردی

 

[vc_tta_tabs style=”modern” color=”turquoise” alignment=”right” active_section=”1″ title=”خلاصه ایی از مشخصات خانه محسنی :” css=”.vc_custom_1493818170520{border-radius: 2px !important;}”][vc_tta_section title=”دوره تاریخی” tab_id=”1493816090931-0689e40d-ad73″][vc_column_text]
قاجاریه
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”مساحت و طبقات” tab_id=”1493816091073-629b9940-6306″][vc_column_text]
600 متر مربع – زیرزمین، همکف
[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”تزئینات و نوع سازه” tab_id=”1493816364157-3f9f298e-598d”][vc_column_text]آجرکاری – سقف تیر چوبی، دیوار باربر آجری[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”تنوع مصالح و زیر ساخت” tab_id=”1493816489660-8a603293-2b96″][vc_column_text]آجر، گچ، چوب، سنگ – انشعاب آب، برق، تلفن وگاز دارد[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][vc_column_text]موقعیت جغرافیایی: استان خوزستان- شهرستان بهبهان، خیابان گرایمی، محله محسنی، پلاک 8

با تشکر از خانم اعتبار مسئول خانه محسنی که در زمینه تهیه گزارش ما را یاری فرمودند.

برای انتخاب محل مناسب گردشگری،اقامت و  بوم گردی خود با دنیای مسافرت همراه باشید.

[/vc_column_text]
تولید محتوا at دنیای مسافرت | Website | + posts

مدیر تولید محتوای سایت دنیای مسافرت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا