سوئد

هتل عجیب در هواپیما (هتل جامبو استی اقامتگاهی عجیب و منحصر به فرد)

هتل عجیب

 

 

یکی از اقامتگاه های عجیب و منحصر به فرد هتل جامبو استی سوئد است .این هتل عجیب در واقع یک هواپیمای بوئینگ ۷۴۷ است. در این هتل کابین خلبان و نیز تمامی فضاها به شکل اتاق ها و سوئیت های لوکس و بسیار شیک درآمده است. این هتل نسبتا گران قیمت می باشد ومناظر بسیار رویایی پیش چشمان خود خواهید داشت.

هتل عجیب

بعد از این که یکی از شرکت‌های هواپیمایی سوئد ابتدای سال ۲۰۰۸ ورشکست شد، هواپیمای جت ۷۴۷ـ۲۰۰ برای پرواز از رده خارج شده و دیگر کاربردی برای شرکت‌های هواپیمایی نداشت، به ناچار هواپیما را به پارکینگی بردند تا فکری به حالش بکنند و در حقیقت این غول آهنی تبدیل به مشکل بزرگی برای مسوولان شده بود که نه جایی برای دور انداختن داشتند و نه امکان استفاده از آن وجود داشت و نه قوانین مربوط به محیط زیست به آنها اجازه تکه تکه کردن هواپیما را می‌داد. در نهایت براساس یک ایده مبتکرانه این هواپیما از نو رنگ‌آمیزی شده و درون آن براساس طراحی جدید، به یک هتل تبدیل شد.

 

هتل عجیب

هتل عجیب

 

🔸صندلی‌های هواپیما برداشته شد و اتاق‌هایی در دو طرف یک راهروی باریک به طوری طراحی شده که شکل درون هواپیما حفظ شود.

🔹شبکه‌های تهویه هوا و دستگاه‌های گرمایشی و سرمایشی مناسبی نیز در آن کار گذاشته شد.

🔸در پایان کار، هواپیما را به جایگاه اصلی و دائمی‌اش ابتدای فرودگاه آرلاندا در نزدیکی استکهلم منتقل کرده و با کمک پایه‌های بتنی و فولادی آن را روی زمین ثابت کردند.

🔹این هتل هواپیما «هتل جامبو» نامگذاری شده و ۱۵ ژوئن ۲۰۰۹ گشایش یافته و آماده پذیرایی از گردشگران شد.

🔸هتل جامبو ۲۷ اتاق و یک سوئیت دارد که در دو طبقه طراحی شده است و به وسیله راه پله‌ای که خارج از هواپیما و متصل به بدنه تعبیه شده می‌توان به طبقه‌ها راه یافت.

هتل

 

هتل عجیب

 

 

🔶هتل عجیب جامبو دارای اتاق‌های یک، دو، سه و چهار تخته است.

همه اتاق‌ها از یک دستگاه تلویزیون و کمد و محفظه‌ای که در اصل بخشی از بدنه هواپیما بوده و شکل اصلی‌اش را حفظ کرده، برخوردارند. شما می‌توانید فضای بیرون را از دریچه کوچک پنجره‌مانند هواپیما تماشا کنید که خاطره پرواز را در هواپیمایی روی زمین در شما ایجاد خواهد کرد. از نکاتی که بسیار مهم است و به نظر می‌رسید یکی از نقص‌های این هتل  عجیب این است که اکثر اتاق ها دارای توالت و حمام‌های مشترکی می باشند که در راهروها تعبیه شده.

 

هتل عجیب

هتل عجیب

هتل عجیب

 

این هتل عجیب از یک رستوران کوچک زیبا نیز برخوردار است که می‌توانید برای صرف وعده‌های غذایی به آنجا مراجعه کنید. قابل توجه است که در بخشی از آن، دستگاه مایکروویوی قرار داده‌اند تا در صورت نیاز مهمانانی که غذای خود را به همراه آورده‌اند، غذایشان را گرم کنند.

 

 

هتل عجیب

هتل عجیب

هتل عجیب

 

ممکن است گروهی بخواهند تنها اقامتی کوتاه در این هتل عجیب داشته باشند و علاقه‌ای به اجاره کردن اتاق‌های این هتل نداشته باشند. در این صورت آنها می‌توانند از غذاهای سبک و میان ‌وعده‌های رستوران موجود درهواپیما استفاده کنند.

 

هتل عجیب


هتل جامبو

 

لابی هتل دارای صندلی‌های ویژه بخش درجه یک هواپیماست که آن را از لابی هتل‌های دیگر مجزا می‌کند. در بالای این صندلی‌ها شما به ماسک‌های اکسیژن دسترسی دارید که نیازی به آنها ندارید چراکه شما سوار هواپیمایی روی زمین شده‌اید!

 

معرفی انواع اتاق های هتل جامبو استی :

 

۱-خوابگاههای دو یا چهارتخته مخصوص خانمها یا آقایان با تخت های ۹۰ سانتی متر که فقط مخصوص خانمها یا آقایان هست:

 

 

هتل جامبو

 

 

 

۲-اتاق اختصاصی سینگل:

 

تخت سینگل

تخت سینگل

 

 

۳-اتاق خواب سه تخته با تخت ۱۴۰و یک عدد ۹۰ سانتی متر:

 

 

تخت تریپل

تخت تریپل

تخت تریپل

 

 

 

۴-اتاق محفظه چرخ (اتاقک محل نگهداری چرخ به هنگام پرواز):

 

اناق سینگل

 

اناق سینگل

اناق سینگل

 

۵-اتاق محفظه موتور :

 

هتل جامبو هتل جامبو هتل جامبو هتل جامبو هتل جامبو

 

۶-کاکپیت هواپیما که از گرانقیمت‌ترین اتاق‌های این هتل و دارای دو تخت است. این اتاق می‌توانند از نزدیک دستگاه‌های مختلفی را که خلبان برای هدایت هواپیما با آنها سر و کار دارد ببینند و این موضوع قطعا تجربه‌ای منحصر به فرد خواهد بود.

 

کاکپیت

کاکپیت

 

۷-اتاق مشهور به جعبه سیاه که در انتهای هواپیما قرار دارد:

 

دبل

دبل

دبل

 

میانگین نرخ های اقامت در هتل به واحد پول Sek (کرون سوئد) در تاریخ نوشتن مطلب:

 

هتل

 

 

این هتل در تمام ساعات شبانه ‌روز باز است و پرسنل داخل هتل یونیفرم مهمانداران هواپیمایی را بر تن دارند و همانند آنها به شما خوشامد می‌گویند.

 

 

مهماندار

مهماندار

مهماندار

 

 

برترین مطالب و اخبار مسافرت و گردشگری در سایت دنیای مسافرت.

 

دنیای مسافرت | + posts

رضا فاضل هستم علاقه مند به سئو و هوش مصنوعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا